søndag 31. august 2014

SKAPPELGENSER - TAKE TWO

Etter en innholdsrik og sosial helg, sitter jeg nå og fordøyer inntrykk og klargjør en ny jobbuke.
I helgen har fruene med familier hatt tid til pizzakveld, messebesøk, turer (ja, i flertall) og god prat.
Mer om helgen kommer i morgen.

Deilige, lange kvelder med løsning av verdensproblemer og kos, 
gjør det også mulig å gjøre ferdig strikkeprosjekter man har liggende...
I mai i fjor kjøpte jeg alpakkagarn til to gensere til meg selv. En fanagenser er ferdig (se her), mens en Skappelgenser har vært in the making i hele sommer. Etter litt prøving og feiling med fargekomboer, landet jeg på sennepsgule bråt og melert bol med kremfarget og sennepsgult garn. 


Første strikkedag ute i vår.


I dag avsluttet jeg prosjektet med min egen vri på halskanten. Jeg synes den ble litt slapp au naturell, derfor heklet jeg først en omgang fastmasker og så en omgang fastmasker der jeg felte noen masker. 


Jeg synes resultatet ble veldig bra, om jeg kan si det selv.


Jeg er spesielt fornøyd med kanten nederst på genseren, synes jeg beregnet denne helt riktig.


Jeg gleder meg til å ha denne på sammen med en dongeribukse eller et svart skjørt, boots og min nye regnjakke! Nå er jeg litt mer klar for høst!

P.S. Fruene er nå på INSTAGRAM - Fruens vita:-D


Ha en strålende strikkesøndag!

Klem fra

FRUENE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar