tirsdag 24. februar 2015

På vinterferiepinner - Hannas foldeskjørt med seler

 Hei alle sammen,

her i huset nytes vinterferien til sitt fulle! Hytteliv, strikking, bøker og god mat er bare noe av det gode som kommer vår vei denne uken. Best av alt er det at vi er sammen!

Vinterferiens prosjekt på pinnene er Hannas foldeskjørt med seler fra strikkeboken Strikk til mamma og mini. Siden frøken fryd vokser til, gjør jeg et stunt med å forstørre oppskriften selv. Største størrelse i boken er 5-6 år, men jeg strikker den litt videre og noen centimeter lengre. Planen er at det skal bli ca. størrelse 8 år. I vidden passer det bra, nå er det lengden som gjenstår å få til. Skjørtet strikkes nedenfra og opp, med et startantall på 308 masker tar det jammen litt tid å få samlet centimetre. Per i går kveld hadde jeg ca.17 centimeter og hadde akkurat fellet for andre gang. 30 masker mindre x 2 gjør sitt til at centimetrene vil komme raskere på i dag... Håper jeg!

Jeg strikker skjørtet i merinoull fra Sandnes garn, og jeg er veldig fornøyd med garnet. 

Bilder  av det ferdige skjørtet kommer snart! 
Nå skal dagens andre kaffekopp, strikking og barnetv nytes. 
Jeg har forresten funnet en teknikk for å lese bok og strikke samtidig - er superfornøyd med det!

Ønsker dere en god tirsdag!

Fruene

V/ Fru S.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar