onsdag 22. oktober 2014

Marius, Marius, Marius

Når Lykkeliten kom til verden hadde Fru S. blant annet strikket en Mariusvest i de orginale fargene til han. Hun hadde strikket den mindre enn det oppskriften tilsier, så vi har hatt stor glede av denne lenge. Allerede fra våren har denne vært i bruk, og som det ofte er med strikketøy, så har denne vokst med han, så vi har fremdeles stor glede av den! 

Og gjett om vi har fått mye skryt! Har ofte stylet den sammen med hvit body og en rød bukse.

Synes Lykkeliten har kledd Mariusvesten veldig godt, så i høst har det vært to nye utgaver av Mariusvesten på pinnene. 


Er veldig glad i de orgniale fargene, men siden vi allerede hadde den som Fru S. hadde strikket, valgte jeg to andre varianter. 




Denne er strikket av restegarn. Deilig babyull fra Dale dukket opp i strikkekorgen, og hva er ikke gøyere enn å bruke restegarn på denne måten. Vestene er strikket i størrelse 2 år, så det er ikke så mye garn som skal til. Enn så lenge er de nok litt store, men tiden går jo så fort, så er ikke så lenge igjen før disse vil passe... 


Mamma T. holdt på å strikke en Mariusvest i disse fargene til min bror på 10 år. Da det var en del garn igjen, brukte jeg dette til å strikke en lik til Lykkeliten. Det er broremannen som har valgt farge, og må si at jeg synes han har vært utrolig flink! Liker fargene kjempegodt! Det var forresten denne jeg hadde meg meg som prosjekt i ferien som dere kunne lese om for litt siden. 


De orginale fargene er jo utrolig fin... Og er så glad i denne lille som Fru S. strikket. Synes hun har vært utrolig flink til å minske ned på mønsteret. Har vært veldig kjekt å kunne bruke den fra Lykkeliten var rundt fire månder gammel. Så tusen takk min kjære Fru S! 


Nå er det andre prosjekter på pinnene. Prøver meg på noe nytt, så er spent på om det blir bra... 
Time will tell! 

Ønsker dere alle en fin onsdagskveld!


FRUENE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar