tirsdag 17. mars 2015

Nancykoften - endelig...

God tirsdag kjære bloggleser...

Endelig kan jeg si meg ferdig med Nancykoften!
Som dere har kunne lest tidligere, var dette første gangen jeg skulle frem med symaskin for å ferdigstille et strikkeprosjekt. Med nervene i høyspenn og relativt høy puls fikk både symaskinen og saksen prøvd seg...

Og heldigvis gikk det relativt greit. Og som alltid vil jo øvelse gjøre mester...



Oppskriften kommer fra heftet Norske ikoner nr 35 fra Sandnesgarn.
Valgte denne gangen å bruke et garn fra SparKjøp og må si jeg er egentlig ganske fornøyd med resultatet, selv om jeg kan innrømme at jeg var litt skeptisk i begynnelsen. 

Falt helt for treknappene også. Synes de ga koften et litt røft uttrykk...

Nå er en fanakofte til Lykkeliten kommet på pinnene. 3 cm igjen, så skal jeg begynne på armene. I forhold til denne, føles det som om det går veldig, veldig fort.. hihi... størrelse 2 år er litt mindre enn størrelse M!

Og så er det å finne ut hva som skal få være på pinnene i påsken! Tenke tenke...
Noen som har noen gode forslag; det være seg til en liten mann eller en aldri så liten egostrikk?
 Lurte også litt på om mannen skulle få seg en skigenser... Noen forslag til fine oppskrifter der?

Enn så lenge må dere ha en fantastisk uke videre og klikk gjerne innom på torsdag for en oppskrift til helgekosen!

FRUENE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar