tirsdag 3. mars 2015

Mathias

God tirsdag kjære bloggleser. 

Som dere vet så er det egentlig Nancykoften som er på pinnene for tiden, og endelig var jeg klar for å ta skrittet og sy og klippe i den, men da hadde jo jeg glemt at symaskinen min fikk flytte hjem til mamma og pappa i flytteposessen... 

Dermed ble det tid til å endelig få festet alle trådene og dampet Mathias genseren og "Mathias buksen"! De har egentlig vært ferdig siden jul, men siden de er litt stor til Lykkeliten har de bare blitt liggende frem til nå... 

Oppskriften på Mathiasgenseren kommer fra boken Strikk til Mamma og mini. En fantastisk flott og inspirene bok! Og sidne jeg likte så godt genseren og ser at denne kommer til å bli brukt en del komponerte jeg en bukes som kunne passe til! 


Det var et tips i boken om å sy i glidelås i ene siden. Syntes dette var utrolig smart, så i stende for ragland felte jeg til glidelså og strikket fem og tilbake. Glidelåsen sydde jeg i for hånd etterpå. 
Så mye lettere å ta av og på en liten fyr som ikke vil ha genser på! 



Av en eller annen grunn nekte bloggen meg å snu dette bildet, så da får den heller bare være opp ned :P 

Men her er altså buksen jeg strikke til. Synes det er så deilige med hele sett til lille Lykken og i tillegg hadde jeg kjøpt for mye garn, så da ble denne resulatet... Har også sydd i strikk øverst slik at den forhåpentligvis ikke vil sige så mye... 


Nå er det nye prosjekter på pinnene frem til symaskinen får lov til å bli med inn i nytt hus! 

Ha en strålende dag videre og stikk gjerne innom bloggen på torsdag for en inspirernde oppskrift til helgen! 

Fruene v/ fru T. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar