tirsdag 10. mars 2015

Kragegenser fra Strikk til mamma og mini

God tirsdag!

Plutselig er vi nesten midt i en uke som nettopp var ny. Både deilig og skummelt at ukene går så fort.

Jeg har akkurat gjort siste finish på en kragegenser fra Strikk til mamma og mini. Minimannen passer i den største størrelsen i boken nå. Derfor brukte jeg viddemål til størrelse 3år, men økte opp lengden på ermer og bol til en 4-5 års størrelse. Der gikk helt fint. Liker også at kragen da der noe mindre ut i forhold til genseren, passer en gutt synes jeg.

Genseren er strikket i mini-alpakka fra Sandnes Garn. Jeg er helt forelsket i tweedvarianten! Ellers må jeg innrømme at det var deilig å gå over til fastere garn på Hanna-skjørtet, som fremdeles er på pinnene. Kjenner jeg gleder meg til å ta denne genseren på minimannen!

Ønsker dere en fin tirsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar