tirsdag 17. februar 2015

Fruens Vita går nye veier - pinner, pizza og pai

I anledning FruensVita sin toårsdag har vi tenkt og fundert.
 Vi kom frem til at vi nå ønsker å gå en ny vei med bloggen.

Selv om vi trives godt med å være en livsstilsblogg merker vi at dette blir litt for vidt, og at vi trenger å peile oss mer inn på noe av det vi brenner mest for...

For dere som har fulgt oss en tid vil det nok ikke komme som noen stor overrraskelse at vår lidenskap og hobby er innenfor strikking og matlaging. Sistnevnte er jo også veldig vidt, så vi har her bestemt oss for at vi nå vil satse på å dele pizza og pai oppskrifter med dere i tiden fremover.

Det tenker det skal bli litt bedre struktur på selve bloggingen også fremover. Hver tirsdag vil det komme innlegg om strikking og hver torsdag  vil det komme en fristene godbit til helgekosen i form av pizza og paioppskrifter.

Instagram kontoen vår vil fremdeles være en salig blanding av strikking, mat, interiør og ikke minst kaffe så følg oss gjerne der om du har lyst til det!

Og siden det i dag er tirsdag så slår vi til med det første strikkeinnlegget i vår nye blogghverdag.


Mange av dere som liker strikking har sikkert fått med dere hvor utrolig populær Nancy-koften har blitt. Hvis du ikke har fått med deg så kommer det nok ikke som noen overraskelse, når duser hvor fin den er! Om dere har Instagram er det bare til å søke på #nancykofte og dere vil få opp utrolig mange inspirerende bilder...


Oppskriften er fra Sandnesgarn og er i TEMA 35 Norske ikoner.



Jeg er endelig ferdig med armene og har fått satt de inn på rundpinnen med bolen.
Jeg har begynt så smått med mønsteret.

Og mønster er virkelig avhengighetsskapene. Må bare strikke en runde til... å bare få sett hvordan det blir med en ny farge.. hihihi...

Jeg er spent og gruer med til å klippe i et strikketøy for første gang. Må bare være ærlig å si at jeg har fryktet det. Derfor har jeg gått for strikkeprosjekter hvor det ikke har vært et alternativ.
Men når lysten på Nancy-koften ble så sterkt så måtte jeg bare til slutt... så følg med... om ikke så alt for lenge får dere forhåpentligvis se et ferdig produkt.
Og siden det er vinter er det jo viktig å få den ferdig slik at jeg får brukt den litt før sesongen er over...  


Jeg har valgt nesten de samme fargene som i oppskriften, men gikk for en litt mørkere brun som bunnfarge og valgte gammelrosa som farge på stjernene. Flere og mer detaljerte bilder kommer når koften er ferdig. 

Enn så lenge må jeg strikke den ferdig og bestemme meg for hvilken type knapper jeg vil ha.
 Heller litt mot treknapper, men ser også for meg noen knapper i stoff som tar opp den gammelrosa fargen... Litt googling må til med andre ord... 


Her hos oss er det Fruedate og nå står 40 minutter med pilates på programmet! 
Dere må ha en fin tirsdag videre! 

Klemmer fra 

FRUENE


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar