mandag 18. februar 2013

Grove piroger med hvit saus

Av og til må jeg bare lage noen nytt å ha med til lunsj eller spise til kvelds. Selv om jeg er veldig glad i vanlige skiver og knekkebrød blir jeg av og til litt lei.

En av disse dagene jeg bare måtte ha noe nytt, eksperimenterte jeg litt med det vi hadde i kjøleskapet. Resultatet ble ganske bra, og de var gode å spise kald dagen etterpå!
Dette ble 18 stk. 

Oppskriften ble:

2 dl sammalt hvete grovmalt
4 dl sammalt hvete finmalt
4 dl hvetemel
1 pk gjær
2ts salt
3ss tørket rosmarin
ca 5 dl lunket vann
1 ss olivenolje.

Bland alle i ingrediensene, og la deigen heve i ca en time.

Fyll
2 hvitløksfedd
1 liten rødløk
2 ss cottage cheese (Mager)
1 boks mager kesam
1 ss oregano
1 klype havsalt (Maldon)
400 g svinekjøttdeig
1/2 chilli
8 Cherrytomater delt i små båter

Bland alle ingrediensene.
Litt parmesan og hvitost til topping.

Delte deigen i 18 enheter (dette ble ca 60 gram per enhet) og kjevlet dem ut. 

La ca en spiseskje med fyll i hver enhet. Brettet dem sammen til en firkant. 
YumYum!

Stek dem på ca 200 grader i ca 15 minutter

Klem fra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar