lørdag 1. november 2014

Tapaskveld med topp folk og tapasfavoritt#8 dip med fetaost og sitron

GOD LØRDAG GODTFOLK!

I skrivende stund arbeider jeg med en forprøve i andrespråkspedagogikk.
En liten pause til å hente pepsi max, det er viktig å belønne seg selv for hardt arbeid :-), 
og til å blogge er likevel innvilget. 
Jeg tenkte jeg skulle dele et tapastips i dag.
Dette er en liten godsak, som jeg kommer til å lage flere ganger.

Oppskriften fant jeg i et av Sweet Paul sine nyhetsbrev på mail. 
Du finner den engelske versjonen av oppskriften HER.

Handlelisten ser ut som følger:
naturell fetaost,
sitron,
hvitløk
olivenolje,
paprikaflak/paprikapulver.

Her er min versjon av herligheten.
Jeg droppet å ha olivenolje over, som oppskriften sier. Noen ganger kan det bli litt mye olje.


Jeg dippet hjemmelaget foccacia i fetadippen, men den passer sammen med mye annet også.

Siden vi hadde gjester denne kvelden brukte jeg litt tid på borddekking.


Desserten ble snop og chips denne gangen, 
det superenkle kan være å så godt!


Etter en liten pause dykker jeg nå dypt ned i forprøven igjen.
Neste pause blir rundt middagstider...

Ha en riktig god novemberlørdag alle sammen!

Klem



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar