søndag 26. januar 2014

HJEMMELAGDE FISKEKAKER X2

Søndag er en dag for søndagsmiddager og mat som tar tid å lage.
Eller sagt med andre ord; alle ukedagene er så travle at søndagene gir oss muligheter vi ikke har ellers!

I dag skal jeg diske opp med hjemmelagde fiskekaker.
Jeg har funnet to gode oppskrifter, som faller i smak hos både store og små.



Røren til venstre er laget av:
ca. 700 g selvfisket sei, 
1 blankstekt løk og 2 fedd hvitløk, 
2 egg,
1ss potetmel
1,5 dl melk og 1,5 dl fløte,
salt og pepper.

Røren til venstre er laget av:
 ca. 700 g selvfisket torsk, 
ca. 6 skiver bacon i biter, som jeg stekte før jeg laget røren,
1 løk, 
2 egg,
1ss potetmel
1,5 dl melk og 1,5 dl fløte,
salt og pepper.

Stek på stekepanne til fiskekakene har fått god farge. 
Stek kakene ferdig i stekeovn på ca. 150 grader.
Fiskekakene er ferdig etter ca. 5-10 minutter,
eller når du er ferdig å steke opp røren.

Jeg serverer fiskekakene i burgerbrød med salat til,
 eller med pasta, tomatsaus og salat.


MUMS!

Søndagen er heldigvis ung, nå blir det frokost, strikking, en film og så en søndagstur.

Elsker lange søndager!

Klem fra 

FRUENE






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar