mandag 6. januar 2014

Hipp Hurra for verdens beste Fru S!

Verdens beste venninen, Fru S. har bursdag i dag! 

Gratulerer så mye med dagen vennen! Håper du får en fantastisk fin dag og at du koser deg og blir brelt  masse med av dine kjære... Gleder meg til Fruedatefeiring på onsdag <3 

Skulle gjerne gitt deg denne kaken i dag, men den ble dessverre spist opp i familiebesøk i går!
Dette er den andre napoleonskake oppskriften jeg har prøvd og må egentlig si meg ganske så fornøyd med resultatet, i alle fall i forhold til forrige gang! Da sverget jeg på å aldri bake kaker igjen... hihi... 
 Oppskriften finner du her! Var litt redd for å røre for godt når jeg skulle blande kremene, men så etterpå at jeg kunne tatt litt mer i. Da ville den nok sett litt finere ut.. Men da vet jeg det til neste gang! 

Et godt tips i oppskriften som jeg så var helt genialt etterpå var å dele opp butterdeigplatene før man "monterte" kaken. På den måten slapp man at kremen ble skvist utover når kaken skulle deles opp. 
En ting jeg kommer til å gjøre annerledes til neste gang er at jeg kommer til å lage butterdeigen selv. 
I oppskriften sto det frosne fra frysedisken, men synes disse smakte litt lite pluss at de hevet seg veldig så det perfekte resultatet ble litt vanskelig å få til. Ellers var kaken relativt enkel å lage. 

Klem fra 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar