søndag 19. januar 2014

LUE MED LUS

Vridde luer herjer videre i heimen, både restegarn og nytt garn ryker med i strikkespurten for tiden.

Denne luen er den første med lus.
Egentlig skulle denne bli i størrelse voksen, men den ble barnestørrelse.
Jeg gikk rett og slett tom for bunnfargen litt før enn planlagt.

Oppskriften jeg bruker finner du i flere innlegg på bloggen, blant dem HER.

Her har jeg strikker 3 rett, 3 vrang og vridd som jeg pleier hver tredje omgang. 
Lusene har jeg strikket i den midterste av de rette maskene på runden etter jeg har vridd.

For å snurpe den inn til barnestørrelse, laget jeg en litt fast heklekant nede på luen, 
før jeg avsluttet med en piquotkant tilslutt.
Synes egentlig det gjorde luen sjarmerende på. Den er tettsittende rundt ansikt og oppover, med en liten vipp nederst der piquotkanten starter.




Nå er jeg i gang med en lignende lue, med grå bunnfarge og bare en farge på lusene.
Og denne gangen skal det garantert bli en voksenlue!

Ha en aktiv og god strikkesøndag!

Klem fra

FRUENE


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar