fredag 17. januar 2014

PAI MED SKINKE, SOLTØRKET TOMAT, SPINAT, LØK OG FETAOST

Når man inviterer nabodamene til koselig lag og kvelds, går mine tanker angående meny mot salat eller pai.
Denne gangen falt valget på en pai,
varm, salt og ikke minst mettende herlighet!

Jeg tok utgangspunkt i Fru T. sin paideig:

Paideig: 
2 - 3 dl hvetemel
1,5 dl havregryn
200 gram smør
2 ss vann. 


Jeg valgte å plukke ideer til paifyll litt her og der.
Resultatet ble som følger:

skinke,
purre,
rødløk,
gul løk,
spinat,
fetaost,
soltørket tomat,
litt revet ost til topping

Eggestanden laget jeg slik:

1,5 dl creme fraiche
1,5 dl matfløte
4 egg
salt 
pepper

Her er paiskallet fylt med godsakene.                             Og her er eggestanden og den revne osten på plass.


MMM!

Paien ble servert varm med ruccola, ferskpresset sitronsaft og crema de balsamico.























Denne paien kan virkelig anbefales, om jeg kan si det selv...

Neste prosjekt blir å bytte ut litt av smøret i deigen med kesam eller cottage cheese kanskje?
Rapport kommer på en blogg nært deg...

Klem fra

FRUENE

2 kommentarer: